dinsdag 18 februari 2014

Het 16e Den Witten Haen rapidtoernooi

Het is voorjaarsvakantie en het is maandag 17 februari. Vandaag is het Den Witten Haen rapidtoernooi. Ik speel het toernooi samen met de andere C-team spelers(Marijn den Hartog,Andrew Mensing en Adrian Mensing).

Om half 10 zijn de Mensings bij ons,we rijden naar Dordrecht.
In Dordrecht aangekomen zien we Marijn en we gaan doorgeefschaken. Dan wordt de indeling bekent gemaakt in de eerste ronde speel ik tegen Piet van Rijs(1636) dit was een lekkere veegpartij dus ik won!
Marijn( die zelfs zijn partijen noteerde!) wist in zijn partij tegen Paul de Freytas(1863) een vrijpion te krijgen en hij won ook.
Andrew speelde tegen Marcel Pluymert(1886) een prima partij kwam in tijdnood in een theoretisch vast remise eindspel terecht maar Marcel jaagde Andrew door zijn tijd en dus verloor Andrew.
Andrew, voor mij heb je deze partij gewoon remise behaalt hoor!
Maar misschien is er hierdoor ook wel weer een voordeel want je krijgt iets minder zware tegenstanders
Adrian speelde tegen Frans Pieter van den Bos(1868) hij verloor al snel een dame en moest uiteindelijk capituleren.
Het C-team heeft in deze ronde 2 uit 4 gehaald.

In de tweede ronde speel ik tegen de schuiver Klaas de Ruijter(1711) nog nooit won ik van hem in deze partij win ik een pion en vervolgens een loper en ik win!
Marijn speelde tegen Jacques Hennekes(1956) hij verloor helaas
Andrew speelde tegen Pim Kleinjan (1776) hij won deze partij keurig.
Adrian speelde tegen Johan van der Griend(1839) en verloor de partij.
Deze ronde haalde het C-team weer 2 uit 4.

Ronde 3 speel ik tegen de uiteindelijke nummer 1 Henk Prins(1717).
Ik speel niet erg sterk en verlies.
Marijn speelt tegen Jan Douwes(1987) en verliest ook.
Andrew speelt tegen Frans Pieter van den Bos(1868) en wint gelukkig.
Adrian speelt tegen Pim Kleinjan(1776) en wint hierdoor komt hij van de nul af!
Het C-team haalt ook in deze ronde 2 uit 4.

Het is pauze dit zijn onze scores:
Ik: 2 uit 3
Marijn: 1 uit 3
Andrew: 2 uit 3
Adrian: 1 uit 3

In ronde 4 speel ik tegen Coen Dortmond(1675) het is een gesloten stelling ik probeer door te breken maar dat lukt niet dan spreken we maar remise af.
Marijn speelt deze ronde tegen Johan van der Griend(1839) en verliest helaas.
Andrew speelt tegen Theo van Orsouw(1890) hij verliest helaas ook.
Adrian speelt nu tegen Marcel Pluymert(1886) maar ook hij verliest...
Deze ronde haalt het C-team 0,5 uit 4

In ronde 5 speel ik tegen John van Waardenberg(1622) ik win een kwaliteit en een pion vervolgens speel ik dit keurig uit dus ik win.
Marijn speelt deze ronde tegen Adrian en wint maar wel op een rare manier Adrian geeft namelijk op terwijl het pat staat!
Andrew speelt deze ronde tegen Eric Kloppers(1802) en hij wint!
Het C-team haalt deze ronde 3 uit 4!

In ronde 6 speel ik tegen Kees van 't Hoff(1770) ik speel sterk maar niet sterk genoeg en ik verlies..
Marijn speelt tegen Theo van Orsouw(1890) en redt het niet hij verliest
Andrew speelt tegen Pierre Smeets(2016) hij verliest ook...
Adrian speelt tegen Paul de Freytas(1863) hij redt onze eer en wint!
Het C-team haalt in deze ronde 1 uit 4...

Ronde 7 speel ik tegen Teus Slotboom(1612) ik speel een lastige partij maar ik win!
Marijn speelt tegen Frans Pieter van den Bos(1868) en wint ook!
Andrew speelt tegen Johan van der Griend(1839) en wint ook al!
Adrian maakt het feestje compleet door ook te winnen van Eric Kloppers(1802)
Het C-team haalt deze ronde 4 uit 4!

De uitslagen van het C-team
Ik: 4,5 uit 7 TPR: 1777
Marijn: 3 uit 7 TPR: 1827
Andrew: 4 uit 7 TPR: 1934
Adrian: 3 uit 7 TPR: 1837

Ik was gedeeld derde maar werd vierde op weerstandspunten
Marijn werd 10e
Andrew 8e
Adrian 12e

Niemand had prijs volgende keer beter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten